Thursday, January 14, 2010

Remember drawing at school?

I do - everytime I see trees and branches like these in wintertime ! It was one of the rare occasions where I succeeded in drawing (which is probably the reason why I remember it ... most of the time I had no idea what my teacher was talking about) After I realized that you draw white snow on white paper by NOT drawing it, I could draw and have fun with it. First lesson in "negative space" - when it comes to quilt talk ;-))


Erinnert ihr euch noch ans Zeichnen in der Schule? Mir fällt es jedesmal wieder ein, wenn ich Bäume und Äste wie diese hier sehe. Das war nämlich eine der seltenen Gelegenheiten, bei denen ich etwas erfolgreich gezeichnet habe, meistens war ich im Zeichnen eine völlige Null ... Als mir klar geworden war, daß man weißen Schnee auf weißem Papier zeichnet, indem man ihn NICHT zeichnet, hatte ich jede Menge Spaß mit meinem verschneiten Baum auf meinem Blatt ;-))

No comments: