Thursday, January 07, 2010

Rhythm - the next step


Here you see the quilt I'm working on after the first round of sewing. The background is done, and you see the colours I auditioned for the parts I did next. Don't worry, I basted the quilt one hour ago - and I think I'll get the quilting done tomorrow night (DH is having fun with his model railroading friends!).  AND the exhibition wants a picture of the almost finished quilt, so I don't have to do all of the binding right away (did I ever mention that I dislike doing bindings most ???).

Hier seht Ihr den Quilt, an dem ich gerade arbeite, nach der ersten Nähsession. Der Hintergrund ist fertig, und man sieht die Farben, die ich an der Entwurfswand für die nächsten Teile hatte. Keine Sorge, ich bin schon deutlich weiter, als ich heute nach Hause kam, wurde der Quilt (dank tatkräftiger Hilfe von Jens) geheftet, und ich denke, morgen kriege ich ihn gequiltet. Außerdem will die Ausstellungsleitung ein Bild vom FAST fertigen Quilt - ich muß also noch nicht das Binding komplett dran haben! (Hab ich schon mal erwähnt, daß ich Binding annähen mit Abstand am doofsten finde ???)

No comments: