Friday, January 29, 2010

Some details of "Gartenzaun"

Did I already mention that I finally found the time to visit a professional photographer (R.)  with my quilts? He took some awesome pictures - you'll see them eventually. Here are some more / the picture in the post before from "Gartenzaun" where also taken by him.

This is kind of a fun picture - it shows the quilt with the badge it got: "Best embellishment". I like the way it looks on the quilt, so when the quilt hangs in my house, the badge is on it. See how R. played with the light on this one?

The next two pictures show details. I love them both - those pictures look almost better than the quilt!

Habe ich schon erwähnt, daß ich es endlich hinbekommen habe, meine Quilts von einem Profi (R.) fotografieren zu lassen? Er hat supergeniale Bilder geschossen - ihr kriegt sie feindosiert zu sehen. Das erste Bild hat ein leichtes Augenzwinkern, es zeigt "Gartenzaun" mit dem Abzeichen, das er für "Best Embellishment" bekommen hat. Ich mag, wie das Orange auf dem Quilt leuchtet - wenn der Quilt in unserem Treppenhaus hängt, ist das Abzeichen dran. Seht ihr, wie R. mit dem Licht auf diesem Bild gespielt hat?
Die beiden nächsten Bilder zeigen Details. Ich finde sie beide superschön - diese Bilder sehen fast noch besser aus als der Quilt !


2 comments:

Simone said...

Hallo Frauke!
Es sind wirklich beeindruckende Fotos. Es macht auch Spaß mit einem Bildbearbeitungsprogramm noch solche Akzente, wie das Licht, einzubringen. Deine Katzen nehmen langsam Form an. Doch wird es noch einige Zeit dauern, bis ich das nächste Mal dafür Zeit finde.
Liebe Grüße
Simone

Liz Schaffner said...

rauke,
your quilt looks fabulous!!!
Did yoou manage to get any tricks for the photographer on how we can photograph our quits so they look so good ?? Or do we need to invest in a photo studio too ?? LOL
Hugs,Liz