Tuesday, March 23, 2010

Shopping fun in Ludwigsburg ;-))

 Last Saturday I went to the "Dutch Fabric Market in Ludwigsburg" ... and of course, I spent a bit of money there ;-)) I was looking for some dark fabrics that would work as background fabrics. As I mostly buy smaller pieces (FQ's and half yards), I sometimes have not enough yardage ... at least when I'm looking for a single fabric as background. I got some nice fabric on sale. Unfortunately, the two 2m-pieces in a dark blue-black and a very dark brown look pale and nasty in the picture ... so no picture of those two.
The first picture shows a fabric I bought 5 m - for 2,50 /m that's a deal I love ;-)) Might be a wonderful backing, or maybe even some clothing? The second picture shows two other fabrics - the fabric on the left side is just nice, and maybe I'm using it for a backing, or clothing, too. The one on the right ... is a Valori Wells fabric, and I was so happy to get it for a good price ;-))  I bought some more fabrics, but the pictures are too bad, sorry for that...


Am Samstag war der holländische Stoffmarkt in Ludwigsburg, ich hab' da ein bißchen die Wirtschaft angekurbelt ;-)) Ich war auf der Suche nach einigen dunklen Stoffen, die als Hintergrundstoffe dienen könnten. Meistens kaufe ich kleinere Stücke (FQ oder halbe Meter), und dann hab' ich nicht genug Stoff ... jedenfalls nicht, wenn ich nur einen Stoff als Hintergrund verwenden möchte. Dummerweise ist das Foto von den 2m-Stücken in dunkelblau-schwarz und einem sehr dunklen braunen Stoff sehr blaß - also kein Foto, sorry...
Das 1. Bild zeigt einen Stoff, von dem ich 5m gekauft habe - für 2,50/m konnte ich nicht widerstehen. Kann ich mir gut als Hintergrund vorstellen, oder vielleicht sogar als Klamotte? Das 2. Bild zeigt zwei weitere Stoffe - der Stoff links ist einfach schön, und vielleicht wandert er mal auf eine Rückseite, oder auch in ein Shirt oder so. Der Stoff auf der rechten Seite - ist ein Valori Wells Stoff! Und ich war ziemlich glücklich, den für einen guten Preis zu kriegen ;-)) Ich habe noch ein paar Stoffe mehr gekauft, aber die Fotos sind leider nix geworden.

No comments: