Saturday, March 13, 2010

Yellow quilt - first stitching


  I added some stitching to the fabric - after I ironed fusible webb to the backside. First I followed the red line in a spiral way. I thought I would emphasize the white with stitches - but I changed my mind and added stitches with a light variegated thread in the radiating lines.

Der bemalte Stoff hat nun die Nähmaschine zu spüren bekommen. Zuerst habe ich die roten Linien spiralförmig nachgezogen. Meine ursprüngliche Idee war, das Weiß durch Stiche zu betonen. Aber das gefiel mir dann doch nicht; ich entschied mich für die zentrisch nach außen laufenden Linien und betonte sie mit einem hellen Garn.

Here you see a detail - in my opinion, the stitching added some depth and detail to the piece. I am pretty curious whether my further idea would bring to the open what I saw hidden in it ...

Hier ist eine Detailaufnahme. Meiner Meinung nach bringen die genähten Linien mehr Tiefe und Detail hinein - die Spannung steigt, ob meine weiteren Ideen dem gerecht werden ??

No comments: