Monday, April 12, 2010

Birmingham and the curse of "100 cm"


 I want to enter the show at Birmingham in August. When I started to study the registration forms closely, it dawned on me that I'm facing a problem ... "One of the sides of the quilt must be 100 cm". Oh oh oh ... "Rhythm" is 88 x 65 cm ... this one's out! What about "Mystery"? Looks bigger - is bigger! 95 x 75 cm. And that means - this one's out, too ... So, what to do? Of course - sew another quilt! I started with a sketch I did in a class with Dena Crain - now I'm working on the fabrics I want to use for the background. But first, I made sure that this one WILL be big enough ;-)))

Ich möchte gerne einen Quilt zur Ausstellung in Birmingham anmelden. Als ich mir die Anmeldeunterlagen genauer angeguckt habe, dämmerte mir die Erkenntnis, daß ich hier ein Problem haben könnte ... "Eine Seitenlänge muß mindestens 100 cm haben". Ähm ... "Rhythm" mißt 88 x 65 - der ist also draußen. "Mystery" sieht nicht nur größer aus, er ist es auch ... 95 x 75. ARGH !! Somit ist der auch draußen... Was tun??? Logo - neuen Quilt nähen Ich habe einen Entwurf ausgegraben, den ich in einem Kurs mit Dena Crain gemacht habe - jetzt überlege ich, welche Stoffe ich für den Hintergrund benutzen möchte. Vorher habe ich allerdings noch nachgemessen, daß dieser Quilt auf jeden Fall groß genug sein wird ;-))

1 comment:

em's scrapbag said...

Sounds like fun. Can't wait to see what you create.