Tuesday, May 04, 2010

Row Round Robin

 That's what I worked on during my first day at Retreat. Our Quilt group in Nürtingen will work on Row Robins during the next months. Here's mine! I'm totally crazy about the Californian Sea Otter since I saw them first in 1992 - and I was more than happy when I found some fabrics with otters on it. I do not want a "typical" Row Robin Quilt - so I put my blocks together in two rows with different orientations. It will be fun to see what my fellow quilters will make out of it!

Hieran habe ich an meinem ersten Retreat-Tag gearbeitet. Unsere Quiltgruppe in Nürtingen wird einen Row Robin nähen - hier ist mein Anfang! Ich bin absolut vernarrt in kalifornische Seeotter seit ich diese Tiere das erste Mal 1992 gesehen habe. Und dann habe ich auch noch Stoffe mit Ottern gefunden - großartig! Ich möchte keinen klassischen Row Robin Quilt - also habe ich meine Blöcke in zwei Reihen mit unterschiedlichen Richtungen zusammengesetzt. Ich bin sehr gespannt zu sehen, was meine Mitquilterinnen daraus machen werden !

No comments: