Wednesday, June 02, 2010

Being a member of a quiltgroup

 ... is a lot of fun, and you almost never have a chance talking me out of one those dates. I belong to a local guild in a small town near my hometown. We have a block exchange every month: you tell what block you want, and next month, you'll get it. I had to do two blocks, because I missed one month. So, here are two very different blocks. The first one is a true scrappy one - I could try that for me with those thousands of strips? The next one was a block for a wedding quilt. Interesting! By the way - that's how I got a lot of blocks for Pauls Quilt ...

Mitglied einer Quiltgruppe zu sein, macht echt Spaß. Diese Termine verteidige ich normalerweise auch wie eine Löwin ... Ich bin Mitglied der Nürtinger Quiltgruppe. Dort darf sich jetzt jede reihum einen Block wünschen, und nächsten Monat - kann sie eine Ladung Blöcke einsammeln. Ich hab diesen Monat zwei genäht, weil ich einen verpaßt hatte .. Hier sind die zwei zu sehen, der erste ist ein echtes Scrap-Wunder. Ob ich sowas mal mit meinen Millionen von Streifen-Scraps versuche? Nr.2  war ein interessanter Block für einen Hochzeitsquilt - interessantes Muster ;-)) Übrigens habe ich auf diese Weise eine Menge Blöckchen für Pauls Quilt bekommen!

No comments: