Sunday, June 06, 2010

First seams with Ruby

 To me, it's pretty exciting to switch the brand of my sewing machine. I always was a fan of Pfaff - now I'm getting used to a Janome. Up to now, it's pretty easy ;-)) and I truly like the results! I started with some easy piecing, nothing fancy. And - it worked really well. First, I did the Quick and Easy Block of the Month for the Black Forest Quilt Guild, to make sure I can sew a real 1/4" seam. YES - I can!

Ich finde es ziemlich aufregend, die Nähmaschinen-Marke zu wechseln. Ich war immer ein Pfaff-Fan - nun gewöhne ich mich an eine Janome - und bis jetzt ist das ganz einfach ;-)) Angefangen habe ich mit ganz einfachem Piecing, nix Kompliziertes. Und - es klappt super! Als erstes habe ich den Quick and Easy Block des Monats der Black Forest Quilters genäht, um sicherzugehen, daß ich eine richtig guten 1/4" Naht kriege. Und: ja, kriege ich!!

Than I felt a bit adventurous and started working on Connys Nine-Patches No unsewing, no mismatches - easy sewing, happy sewer ;-))
Dann wurde ich ein wenig mutiger und habe mich Conny Nine-Patches zugewandt. Kein Auftrennen, keine verrutschten Nähte - einfaches Nähen, glückliche Quilterin ;-))

2 comments:

Diva Quilts said...

Lovely! :)

corinnea said...

It was so nice to meet you on Friday! Congrats again on your quilt going to AL. It is gorgeous! Glad you are loving your new machine.