Wednesday, July 28, 2010

UFO ... again ;-))

In January, I posted about a UFO I had on my design wall for a LONG LONG time ... Now I started working on it again, and it is truly work - with a lot of try and error. So you will see more pictures of this one, as it changes and changes and changes ;-)) Most important step you might recognize in this picture: I added a little bit of black and white fabrics. Guess this quilt needed that ;-))

Im Januar (ist das wirklich schon so lange her???) habe ich ein UFO vorgestellt, das sich schon SEHR lange auf meiner Designwall tummelt. Jetzt hab ich's wieder vorgeholt, und es ist echt Arbeit, vorwärtszukommen - jede Menge Versuch und Irrtum. Es wird hier sicherlich noch einige Fotos von diesem Quilt geben - sozusagen die Metamorphose, hoffentlich wird's ein Schmetterling ... Einen sehr wichtigen Schritt kann man hier schon erkennen: Ich habe ein wenig Schwarz-Weiß-Stoff dazugenommen. Irgendwie denke ich, dieser Quilt braucht das ...

3 comments:

Ruth Anne Olson said...

It will be wonderful. The black and white gives it even more interest.

corinnea said...

I'll look forward to watching your process with this.

Mary said...

I will enjoy watching your progress on this quilt. I think your work is so interesting.