Sunday, August 08, 2010

A beautiful garden

Last weekend the wheather was great, and DH and me visited a local garden (part of a local university in the neighbourtown). It was such a lovely time. Got some nice pictures of different plants. In most cases, I don't even know the German name of that plant, let alone the english one. Thistles I know ... and they fascinate me, and that fascination becomes stronger ... so maybe one day, I'll make a quilt around thistles. But the other plants were beautiful, too, and the colours and lines in those pictures appeal to me, too. Hope you like my little selection!
Am letzten Wochenende war das Wochenende klasse, und Jens und ich haben uns ein Weilchen im Lehrgarten des Tachenhäuser Hofes amüsiert. Es war superschön, und natürlich habe ich auch die eine oder andere Pflanze fotografiert (in den meisten Fällen hab' ich übrigens keine Ahnung, wie die Pflanze heißt ...). Disteln allerdings erkenne ich, und sie faszinieren mich, langsam aber sicher immer mehr - ob das irgendwann mal ein Quiltthema wird? Aber auch die anderen Pflanzen haben schöne Farben und interessante Linien zu bieten - ich hoffe, Euch gefällt meine kleine Auswahl!

1 comment:

corinnea said...

Love your photos! A thistle quilt would be great!