Sunday, August 01, 2010

Besides using black-and-white ...

I realized someday last week that maybe my UFO needs some more repetition ... to me, the central piece till now is the one you see in the first picture. The hand-dyed green-purple fabric was my starting point, and I tried to add to this "origin" of the quilt.
Irgendwann in der letzten Woche dämmerte mir, daß mein UFO vielleicht etwas mehr Wiederholung braucht? Bis jetzt habe ich das, was das 1. Bild hier zeigt, als den "Mittelpunkt" des Quiltes angesehen. Mein Ausgangspunkt war der selbstgefärbte grün-violette Stoff, und ich habe versucht, den Quilt von diesem Ursprung aus zu entwickeln.

But maybe that idea needed re-thinking? Hmmm - I cut two more similar structured pieces from other hand-dyed fabrics and added a strip and a triangle to both of them. OK - let's see where that takes me to! What do you think - was that a good idea? to repeat this element?
Doch wahrscheinlich mußte ich genau das nochmal überdenken? Von zwei weiteren handgefärbten Stoffen habe ich ähnlich strukturierte Stück geschnitten und einen Streifen und ein Dreieck dran genäht. Ich bin gespannt, wohin das mich jetzt führen wird ... Was denkt Ihr? War das eine gute Idee - dieses Element noch 2x zu wiederholen?

1 comment:

corinnea said...

I know nothing about where you "should" go but I would think trying out the repetitive elements could be interesting. It could provide a place for you the eyes to rest before going onto the next element.... ...