Tuesday, August 24, 2010

Billas quilt and my quilts at Birmingham

Before I left for the Festival of Quilts, I promised you pictures of my quilts with me in front of it - here we go! This grin shows only a bit of the joy I felt in this moment, there I was, in front of one of my quilts, at one of the biggest quiltshows in Europe.
Bevor ich mich auf den Weg zum Festival of Quilts gemacht habe, hab' ich Bilder von meinen Quilts mit mir davor versprochen - bitte schön! Dieses Grinsen in meinem Gesicht zeigt nur ein kleines bißchen von der Freude, die ich in diesem Moment empfunden habe; da stand ich nun, vor einem meiner Quilts, der im Rahmen einer der größten Quiltshows Europas ausgestellt ist.

Don't you think Billa's face shows the same joy? Her "Penguin Massacer" put smiles on several faces I saw during the show. Well deserved, Billa! Can't wait what you'll come up with for the next year ;-)))
Findet Ihr nicht auch, daß Billas Gesicht genau die gleiche Freude zeigt? Ihr "Pinguin Massaker" brachte auch diverse Betrachter zum Lächeln, wie ich während der Show immer wieder beobachten konnte. Klasse, Billa! Bin schon sehr gespannt, was Du Dir für nächstes Jahr einfallen lassen wirst ;-)))

Unfortunately I can't show you a picture with me in front of "Winter Puzzle". There are some on Tina's camera - which got lost. So, please keep your fingers crossed that she gets it back !! Anyway, here's a picture of "Puzzle" at the Show. I got to talk to several people about it - which truly amazed me and makes me still very happy (you know - they liked it
Leider kann ich Euch kein Bild mit "Winter Puzzle" und mir davor zeigen. Es gibt Bilder auf Tina's Kamera - die leider verloren gegangen ist. Also Leute, Daumen drücken, daß Tina ihre Kamera wieder bekommt!! Also gibt's "nur" ein Bild von "Puzzle" in der Ausstellung. Ich hatte die Gelegenheit, mit mehreren Besuchern über dieses Werk zu reden - was mich absolut begeistert hat und mich immer noch ziemlich glücklich macht (wißt Ihr - diese Leute mochten "Puzzle" )

5 comments:

Kit Lang said...

What a wonderful moment that must have been for you! I know, because I can see it in your face!

Congratulations on a beautiful quilt and a significant achievement. :)

Sabine said...

Ha! Das sollte dich nicht wundern - schließlich mochten wir Puzzle auch, als du es uns gezeigt hast. Wie cool - die Künstlerin diskutiert ihr Werk mit Bewunderern! Hoffentlich taucht Tinas Kamera noch auf.
Grüßle, Sabine

corinnea said...

So cool! You both look great and your quilts are amazing. Hope Tina finds her camera!

Quilty said...

Herzlichen Glückwunsch. Es muss ein tolles Gefühl sein, eigene Quilts dort ausstellen zu dürfen. Du kannst wirklich stolz sein!! Schade, dass Tinas Kamera weg ist!
Liebe Grüße
Brigitte

Rafael's Mum said...

So glad you made it to Birmingham! I did not make it this year or I would have said hello. Maybe next year... Your quilt looks fabulous!!