Thursday, August 05, 2010

Ufo - this works a LOT better !

After I realized that the pink checkerboard did not work, I looked again at my first checkerboard (the one at the bottom of this picture). And I realized what was different - and I think what made it work. I cut my strip for the checkerboard from the same fabric that I picked for the wonderful structures. To that I added a second fabric, a bright yellow for the checkerboard on the left side and a light purple for the third one on the right. Now that looks a lot better to me!
Als mir klar geworden war, daß das rosa/pinke Checkerboard nicht funktionieren würde, habe ich mir das erste Teil noch mal angesehen (im Bild: unten). Dann wurde mir klar, was anders war - und was vermutlich die harmonische Wirkung ausmacht: ich habe den Streifen für das Checkerboard vom gleichen Stoff, aus dem auch das Hauptteil mit den wunderschönen Strukturen geschnitten ist. Dazu kam dann ein zweiter Stoff, ein kräftiges Gelb (oben links) und ein helles Violett für den dritten Block (oben rechts). So gefällt mir das Ganze wesentlich besser!

2 comments:

corinnea said...

I am enjoying your process very much. For the past few years it has been all about getting stuff done. Now maybe I can take some time and experiment. You are inspiring!

Marjorie said...

I like today's additions. I'm almost ready to try something free form and evolutionary like this. Almost.