Monday, September 20, 2010

Carrefour de Patchwork - Alison Holt !

This is the only flag in front of an exhibition I took a picture from. Because I was really afraid the pictures would be just bad. Luckily, some are not that bad ;-)) Besides that, the picture on that flag is a LOT bigger than the pieces of art in the exhibition ;-)) which amused me ... Alison Holt combines silk painting with thread stitching. And I swear, when I looked at the first piece I just thought - it's a photo! The details are so fine and delicate, and she achieves that with her sewing machine...
Sorry for the reflections on the pictures; the little treasures were framed and behind glass, so taking pictures was not easy. Alison Holt has a wonderful gallery of her work on her website - have fun!
Das ist die einzige Fahne am Eingang einer Ausstellung, die ich fotografiert habe. Ich hatte echt Bammel, daß die Fotos nix werden. Aber glücklicherweise sind ein paar doch was geworden ;-)) Außerdem hat's mich sehr amüsiert, daß das Bild auf dieser Fahne viel größer ist als die Kunstwerke in der Ausstellung . Alison Holt kombiniert Seidenmalerei mit freiem Maschinensticken. Als ich das erste Werk sah, dachte ich spontan - das ist doch ein Foto! Die Details sind superfein ausgearbeitet, und das erreicht Alison Holt mit ihrer Nähmaschine...
Bitte entschuldigt die Reflexe auf den Bildern, die kleinen Kunstwerke sind gerahmt, hinter Glas. Aber Alison Holt hat auf ihrer Website eine sehr schöne Galerie ihrer Werke - viel Spaß ;-))

3 comments:

Kit Lang said...

Thanks for the link Frauke, I'm going to check her out right now!

Lisa said...

Hi Frauke,
die Ausstellung hat mich auch total fasziniert, WAHNSINN ! ich dachte die Bilder wären größer, hatte vorher schon auf der Homepage gestöbert...
...bis Freitag ?!

Murgelchen94..... Be yourself...an original is always more valuable than a copy. said...

Jepp...Alison Holt ist nur fantastisch.
LG,
Helga