Wednesday, September 22, 2010

Carrefour - Quilts from the Nihon Vogue Contest

The first exhibition we saw at the Carrefour was the Nihon Vogue Contest. They sent some of the quilts over from Japan. I show you the first two prizewinner in this post, the next one will show some more quilts from this exhibition.
Gleich die erste Ausstellung, die wir im Elsaß gesehen haben, war der Nihon Vogue Wettbewerb aus Japan. Einige der Quilts gingen auf die weite Reise nach Frankreich. In diesem Post zeige ich Euch die zwei Erstplazierten; ein weiterer Post wird weitere Quilts aus dieser Ausstellung zeigen.
"Fresh Green Morning" by Yogo Kageyama
First Place: "Fresh Green Morning" / Yogo Kageyama. It's no wonder this quilt won! The detail is amazing, and even while the exhibition hall was hot and sticky, you could smell fresh air and feel a little shudder from a cool morning. I included a detail shot of the bird - see the fog? isn't that just great?
Detail of "Fresh Green Morning"
Erster Preis: "Fresh Green Morning" / Yogo Kageyama. Daß dieser Quilt gewonnen hat, wundert mich kein bißchen! Der Detailreichtum ist unglaublich, und obwohl die Ausstellungshalle ziemlich stickig und miefig war, hatte ich das Gefühl, eine frische Morgenbrise pustet mich an. Ich hab' noch eine Detailaufnahme vom Eisvogel eingefügt - dieser Nebel ist einfach nur genial!
"Energy" / Hisae Okazaki
Second Place: "Energy" / Hisae Okazaki. This might look like a pretty simple design - but the effect is stunning. I love the quilting in the background. And of course, I like those glimpses of gold yarn ;-))
Zweiter Platz: "Energy" / Hisae Okazaki. Auf den ersten Blick sieht's so aus, als wäre das Design ganz einfach - aber der Effekt ist umwerfend. Mir gefällt besonders das Quilting im Hintergrund. Und natürlich faszinieren mich diese Stückchen goldenes Garn ;-))

No comments: