Tuesday, September 28, 2010

Carrefour - SAQA Exhibition

One of the highlights for me at the show in Alsace was the "Wide Horizons II" exhibition from SAQA. I'm a member of this organization ... and I hope 1. they will do another show in Alsace in 2012 and 2. I'll have a quilt in that show! I'm going to show you nine quilts - in three blogposts, so you can enjoy three quilts at a time. And I'll have a bit of time to find more informations about the artists ;-)) By the way - please let me know, if you're tired of exhibition pictures!
Eins der absoluten Highlights für mich im Elsaß war die Ausstellung "Wide Horizons II" der SAQA. Ich bin seit letztem Jahr Mitglied der SAQA - und ich hoffe 1. es gibt 2012 eine weitere SAQA-Ausstellung im Elsaß und 2. daß ich dann einen Quilt in dieser Ausstellung haben werde! Ich zeige Euch neun Quilts aus der SAQA-Ausstellung - in drei Posts, Ihr könnt also jeweils drei Quilts auf einmal genießen. Und ich hab' ein bißchen Zeit, Informationen über die Künstlerinnen zu finden ;-)) Übrigens, wenn Euch meine Ausstellungsberichte auf die Nerven gehen - dann laßt es mich bitte wissen, ja?

"Colour Progression #1" / Lynne Seaman
I did not find a website from Lynne Seaman - sorry!  Leider habe ich keine Website von Lynne Seamann gefunden ... 

Grietje van der Veen
"Pinus" / Grietje van der Veen
Look at the stitching! and all those different colours in the details ...

"Eden 1" / Genevieve Attinger
Genevieve Attinger - this quilt caught my attention, and now I'll go and check out her website ;-)) See you soon here again ;-))
Dieser Quilt von Genevieve Attinger machte mich ziemlich neugierig, und deswegen geh' ich mir jetzt auch mal ihre Website genauer angucken ;-)) Bis bald dann!

2 comments:

Marj said...

I am really enjoying the quilts that you are showing. I also like reading about them. Thank you for sharing.

Lorenza said...

Thank you for posting the photos, this year I missed Val d' Argent and I'm happy to have the possibility to look at the quilts that were there.