Wednesday, September 22, 2010

Little flower quilt - finished

The first of my little quilts from the class I took with Elsbeth Nusser-Lampe is finished! It has a binding, and I added a button in the center. All those red stitching lines criss-crossing in the center distracted from the design - and that button enhances the appearance of the flower. At least I think so ;-))
Der erste meiner kleinen Quilts aus dem Kurs mit Elsbeth Nusser-Lampe ist fertig! Er hat ein Binding, und in der Mitte ist ein Knopf dran ;-)) Die ganzen roten Nählinien, die sich in der Mitte kreuzen, haben das Design empfindlich gestört; der Knopf hingegen macht jetzt die Blüte schön deutlich. Zumindest denk' ich das mal so ;-))

3 comments:

Susanne said...

Gefällt mir, die kleine Blüte! Und der Knopf gehört genau da hin, nicht nur wegen der Nähte!

Tina said...

Looks great. I like the button where you placed it.

Liz Schaffner said...

I really like it Frauke!
It would look perfect in my livingroom!
Should I send you my addy?? LOL
Hugs,Liz