Tuesday, September 21, 2010

Trying to work on Jens' quilt

Hooray for me - I've two weeks off work right now!! AND the wheather is gourgeous - the sun is shining, shining, shining ... So I split my days, during the morning hours (= it's still pretty cool outside) I'm in my studio, and in the afternoon I enjoy the SUN. The wheather is supposed to change at the end of the week, so maybe I'll spent more time in the house in the next week. But these few sunny days ... even the call of my sewing machine can't beat the sun! So for today, it's "just" a cat picture - I think I'll continue with Carrefour-pictures tomorrow. This morning I was working on Jens' maritime quilt - at least I tried to work on it. As you see, my feline helper Basti was very helpful in the task of measuring ;-)
Yippie - ich hab' zwei Wochen Urlaub!! Und das bei diesem Super-Prachtwetter - die Sonne lacht aus allen Knopflöchern, herrlich ist das! Also teile ich meine Tage auf ... morgens, wenn's draußen eh noch kühl ist, bin ich im Studio, und nachmittags genieße ich den Sonnenschein. Das Wetter soll gegen Ende der Woche wieder schlechter werden, dann werde ich vermutlich wieder mehr Zeit drinnen verbringen. Aber diese paar Spätsommertage - noch nicht mal der Ruf meiner Nähmaschine kann mich aus der Sonne  locken. Somit gibt's heute auch "nur" ein Katzenbild - vermutlich aber morgen schon weitere Carrefour-Bilder. Heute morgen habe ich an Jens' Meeres-Quilt gearbeitet - zumindest hab' ich's versucht ... wie man deutlich sieht, hat mein kleiner Helfer Basti sehr eifrig beim Messen geholfen ;-))

No comments: