Wednesday, September 08, 2010

Ufo - I'll try the second option

The starting point for this quilt was the green hand-dyed piece of fabric (in the middle of the pic). Later on, I added two more "similar" bigger pieces - I really liked what they did to the quilt. When I tried to figure out how to finish, I thought about adding a fourth similar piece - that would have been pic 1 in this post. But (you knew there would be a "but" ... ) I did not like that this would give me two similar pieces in a row. And this piece would be in the left bottom corner, it would be opposite to the upper right corner ... and that just does not feel right. Last, I want to repeat elements - I think about the curved strips in the middle.
Dieser Quilt begann mit dem grünen handgefärbten Stoff (in der Mitte des Bildes). Später habe ich noch zwei ähnliche, größere Stücke hinzugefügt - und es gefällt mir supergut, was das mit dem Quilt machte. Als ich anfing zu überlegen, wie ich den Quilt fertigmachen könnte, habe ich darüber nachgedacht, ein weiteres Stück in die linke untere Ecke zu setzen (das wäre dann Bild 1 in diesem Post gewesen). Aber (gell, Ihr wußtet, da gibt's noch ein Aber ...) mir gefiel die Idee nicht, dann in einer Reihe zwei ähnliche Stücke zu haben. Außerdem wäre dann die linke untere Ecke der rechten oberen Ecke ziemlich ähnlich geworden, und das fühlt sich einfach nicht richtig an. Außerdem möchte ich noch Elemente wiederholen - ich denke da vor allem an die kurvigen Streifen in der Mitte.

I started to sort through my strips and scraps from this project and started cutting and sewing curves. It was FUN to do this, and I like how it turned out.
It is supposed to sit in the left bottom corner, repeating the curved piecing from the middle part.
Ich hab mir meine Streifen und Reste von diesem Projekt vorgenommen und habe angefangen, Kurven zu schneiden und zu nähen. Es hat riesig Spaß gemacht - und ich mag, wie's jetzt ausschaut. Diesen Teil werde ich in der linken unteren Ecke einfügen, und er soll die kurvigen Streifen aus dem Mittelteil wieder aufnehmen.

2 comments:

Marjorie said...

Won't that put a lot of similar shaped (oval-ish) burgundy all in the bottom left corner? The top right seems all linear and the bottom left all curvy. (Which is OK if that's what you want.)

quilthexle said...

Marjorie, you're right ... I did not see this before. I looked at my design wall again and realized that this looks ok to me. Because those elements seem to flow up and to the right from the bottom left corner. In the next step, I want to bring the elements from the top left corner to the bottom right corner. And I hope this will add to create a sense of unity.