Friday, October 08, 2010

Golden Print Quilt - adding the first round

After I cut the piece I want to use in the center (at least up to now it's the center - who knows?) to a square (roughly 6") I searched for the "right" fabric to do a first round. I wanted a medium value, and I wanted to support the golden colour in the middle piece. I found this multi-colored, hand-dyed piece and considered it as the right one to use. What do you think?
Nachdem ich das Mittelstück (ca. 6", quadratisch) ausgeschnitten hatte (zumindest bis jetzt ist es noch das Mittelstück - mal schauen, ob's so bleibt ...), ging die Suche nach dem "richtigen" Stoff für die erste Runde los. Ich wollte einen mittleren Farbwert, und ich wollte das Gold aus dem Mittelstück betonen. Dann fiel mir dieses vielfarbige, selbstgefärbte Stück Stoff in die Hände - und ich denke, das paßt so :-)) Was meint Ihr?

No comments: