Saturday, October 09, 2010

Golden Print Quilt - adding some red

There I was, pleased with my first round around my center piece - but now I wanted something stronger. The colours in the multi-coloured piece contain some red / orange, so I went for my stash. And found what I was looking for! I started with the two red strips, they will be pretty small when the next part is sewn on. Next came orange in the opposite corner ... and honestly, I have no idea what I will do next with this piece. Any ideas? If a sudden impulse whispers "green plaids" in your ear - please let me know about that little voice !!
Nachdem ich sehr zufrieden mit meiner ersten Runde um mein Mittelstück war, wollte ich was Kräftigeres dazubringen. Im handgefärbten Stoff sind rot/orange mit drin, also habe ich mal meinen Stash durchforstet - und habe gefunden, was mir so vorschwebte. Los gings mit den beiden roten Streifen, die werden nach der nächsten Erweiterung ziemlich schmal sein. Dann kam das Orangene in der gegenüberliegenden Ecke. So weit - so gut ... Ehrlich gesagt, habe ich selber keine Ahnung, wie's jetzt weitergehen wird. Hat jemand eine Idee? Falls jetzt jemand eine kleine Stimme hört, die "grüne Karos" whispert - bitte erzählt mir von dieser kleinen Stimme ;-)))

2 comments:

QUILT ROUTES said...

I really like the way you have added that streak of red to the bottom of the block.

quilthexle said...

After I had sewn on the two strips at the top and at the left, I wondered whether it would be a good idea to do the same on the two last sides. But that would have resulted in something like a Log Cabin - and that idea I did not like. Therefore I had to come up with something else - voila, a free-cut form !