Monday, November 08, 2010

We're getting closer ...

... to one of my favourites of the year! The stocking exchange of the Black Forest Quilters is due at the 19th of November. I LOVE this game, and - hard to believe - I even already started sewing my stocking! These are the fabrics I'm using, and the next picture shows the first step of sewing: railfence-blocks. Right now I'm having a LOT of fun sewing my stocking, so I'm pretty sure I'll have fun at the game, too ;-))

Einer der Höhepunkte des Näh-Jahres rückt unaufhaltsam näher - der "Stocking Exchange" der Black Forest Quilters findet am 19. November statt (sowas wie Wichteln, mit viel Rennen und Lachen und Klauen und so weiter ...). Ich liebe dieses Spiel - und was ja kaum vorstellbar ist, ich hab' sogar schon angefangen, meinen Strumpf zu nähen! Das erste Bild zeigt die Stoffe, die ich ausgesucht habe, und das nächste Bild zeigt die ersten Näharbeiten - Railfence-Blöckchen. Das Teil zusammenzubasteln macht einen Riesenspaß, und dann denke ich mal, ich werde auch beim Spiel auf meine Kosten kommen ;-))

5 comments:

Murgelchen94..... Be yourself...an original is always more valuable than a copy. said...

Erklär dies Spiel mal genau, bittaschön.
LG,
Helga

mamarazza said...

ich mach dann schon mal die kamera scharf... :-))
LG! conny

Jenny De Schutter said...

Love the fabrics you chose Frauke, they will look gorgeous

Lisa Werdel said...

ha, wenn du zeigst, darf ich auch :-)
meinen Schal habe ich in der Türkei am Strand gestrickt !!

Madalene said...

What a great idea to have a stocking exchange! Our quilt guild does of Yankee Swap of two fat quarters for our Christmas festivities, and it is always the source of much laughter and clever comments. Love your fabrics.