Sunday, November 07, 2010

When Jens starts to play ...

... than he occasionally starts with a question like "Can I have some (insert a tool or notion or ...)?" When he started with this little piece, he asked for: Mistyfuse, tulle and some dried plant parts. Imagine how glad he was that I had dried plant parts available ... because once in while I try my hands at sun printing. This is the result of the first steps he took: the plant parts are fixed with acrylic medium,  that got covered with tulle (fixed with Mistyfuse) and he added some stray threads.
Wenn mein lieber Mann in unserem Studio anfängt, mit "meinem" Kram zu spielen, dann fängt das häufig mit einer Frage an: "Kann ich ein bißchen xyz haben?" Dieses Mal waren die gesuchten Objekte: Mistyfuse, Tüll und getrocknete Pflanzenteile. Und er war sehr glücklich, daß ich getrocknete Pflanzenteile auch sofort verfügbar hatte - dank meiner gelegentlichen Ausflüge ins SunPrinting. Das ist das Ergebnis seiner ersten Schritte: die Pflanzenteile sind mit Acryl-Medium fixiert, der Tüll wurde mit Mistyfuse aufgebügelt und dazu gab's noch ein paar rumfliegende Fäden.

No comments: