Friday, December 31, 2010

Looking back at 2010

Today it's the last day of 2010 - time to look back. As I learnt from fellow friends and bloggers, I'm going to list what I achieved, that's more fun than to look at the things I did not (who remembers "Architextur"? But let's see what I'll say about that one at the end of next year ). Looking back, I realize I did achieve a lot - now I just have to remember to look back at this list when the feeling "I'll never get anything done" starts to nagg at me again ;-))
  • I got myself on Facebook, after hesitating for a long time. I'm glad I did so - I LOVE it !! And yes, I'm sure it's going to change the way we communicate - but that is not necessarily a bad thing. 
  • Met new friends - in the virtual world, and some in the real world. Meeting with friends is one of my favourite things - and again, thanks to the virtual world it's a lot easier to meet in reality. 
  • Blogged for a whole year, and I guess it's now safe to say it became a habit - hooray ;-))
  • Had several dying sessions with Procion dyes - I just love working with handdyed fabrics! 
  • Started to play around with paintsticks, am a bit afraid it might be addictive.
  • In my "bread-and-butter-job" I got a promotion, and I like to be in charge (big surprise - at least to me ...)
  • Went to a cycling holiday in Berlin, Germany, and another surprise - I liked it !!
  • Went to FoQ / Birmingham, where I met some more friends and saw my quilts in a BIG show; a special "Thank you dear!!!" to TINA; she told me I had to go because of the language (yes, she's German, but she's married to an American for a LONG time, and her English is perfect - but this sentence broke down my defence)
  • Went with close friends (hi Tina, Conny, Billa, Inge) to Carrefour du Patchwork, Alsace, France and had a great time (sorry Iris, we missed you !!).
  • Participated in "Bloggers Quilt Festival" twice and in "Giveaway Day" once - great fun, can't wait to do that again. 
  • Realized being shy when it comes to meeting "SAQA"-people is downright silly - and went to the SAQA-coffeemeeting at FoQ, Birmingham. Again, I had a great time - thanks for the warm welcome!
  • Had several quilts in several exhibitions: "Winter Puzzle" - FoQ // "My Draft of Space" - FoQ, A Quilters Gathering // "Dragonflight" - A Quilters Gathering // "Rhythm" - OEQC // "Mystery" - OEQC. Feedback of the judges was good, sometimes very good - bottonline: they encouraged me to go on ;-))
  • After seeing the exhibition "Color Improvisations" and having a loooong talk with Inge, I signed up for a class with Nancy Crow in 2011 - thank you Inge !!
  • Took classes with Elsbeth Nusser-Lampe and Kaye England - learnt great stuff.
  • Worked on several artsy things together with DH Jens - and I just can say, I LOVE doing it and I LOVE the results. Thank you! 
  • Finished several quilts: "Winter Puzzle", "My Draft of Space", "Rhythm", "The occasional glimpse ...", Pauls Quilt (pictures at the bottom of this post). Two of them beg for more exploration - will follow this call next year ;-))
  • Very important: gave myself permission to explore / do "ugly" stuff - "Music" was an experiment, it is NOT a pretty quilt, but it was a huge learning experience.  

Heute ist Silvester - auch ein prima Tag für einen Rückblick. Wie ich bei Freunden und anderen Bloggern abgespickselt habe, werde ich auflisten, was ich 2010 geschafft habe; das macht sicherlich auch mehr Spaß, als auf das zu gucken, was ich nicht erreicht habe (kann sich noch jemand an "Architextur" erinnern ?? Aber abwarten - mal schauen, was ich dazu am Ende von 2011 zu sagen habe ...). Wenn ich so zurückgucke, dann fällt mir auf, daß ich ne ganze Menge gemacht / geschafft habe. Jetzt muß ich "nur" noch daran denken, da mal drauf zu schauen, wenn das "Ich krieg' eh nix fertig"-Feeling mich mal wieder packt ;-))

  • Habe mich bei Facebook angemeldet, nachdem ich lange gezögert hatte. Jetzt bin ich superfroh, daß ich es getan habe - ich LIEBE es! Und ja, ich bin mir ziemlich sicher, daß Facebook und Co. unsere Gesprächskulturen verändern werden - was nicht notwendigerweise was Schlechtes ist. 
  • Traf neue Freunde - in der virtuellen Welt, und einige auch in der "echten" Welt. Das macht einfach Spaß - und auch hier, dank unsererer modernen Kommunikation sind auch Treffen in der echten Welt viel einfacher geworden.
  • Habe das ganze Jahr gebloggt, und jetzt denke ich, es ist wirklich zu einer Gewohnheit geworden - Hurra!
  • Diverse Färbe-Sessions mit Procion-Farben - das Arbeiten mit selbstgefärbten Stoffen ist einfach nur Klasse.
  • Angefangen, mit Paintsticks zu spielen - habe die leichte Befürchtung, das könnte süchtig machen ...
  • Wurde in meinem "Alltagsjob" befördert - und habe mit leichtem Erstaunen festgestellt, daß es Spaß machen kann, die Verantwortliche zu sein ;-))
  • Fahrrad-Urlaub in Berlin - noch ne Überraschung, das hat Spaß gemacht !!
  • Zum FoQ/ Birmingham geflogen - dort weitere Freunde getroffen und zwei meiner Quilts in einer GROSSEN Show gesehen. Ein ganz besonderes DANKE geht hier an Tina - sie hat mir erzählt, ich müsse unbedingt mit ihr dahin, wegen der Sprache (ja, Tina ist gebürtige Deutsche, aber sie ist seit ewigen Zeiten mit einem Amerikaner verheiratet, und ihr Englisch ist perfekt - aber dieser Satz hat meine Verteidigung im Sturm überrannt).
  • Mit guten Freundinnen (hallo Tina, Inge, Conny, Billa) zum Patchwork-Treffen im Elsaß gefahren - und sagenhafte Sachen gesehen (schade Iris, daß Du nicht dabei warst !!)
  • Zweimal beim "Bloggers Quilt Festival" und einmal beim "Giveaway-Tag" mitgemacht - war super, das mach' ich auf jeden Fall wieder !!
  • Zu der Erkenntnis gekommen, daß es absolut albern ist, sich vor Treffen mit "SAQA-Mitgliedern" zu fürchten - und zum "Kaffee-Treffen" der SAQA beim FoQ, Birmingham gegangen. Siehe da, es war toll - vielen Dank für die freundliche Aufnahme !
  • Mehrere Quilts in verschiedenen Ausstellungen gezeigt: "Winter Puzzle" - FoQ // "My Draft of Space" - FoQ, A Quilters Gathering // "Dragonflight" - A Quilters Gathering // "Rhythm" - OEQC // "Mystery" - OEQC. Die Kritiken der "Preisrichter" (ist das das richtige Wort ???) waren gut, teilweise sehr gut - kurz: sie haben mich ermutigt, weiterzumachen ;-))
  • Nach dem Besuch der Ausstellung "Color Improvisations" und einem längeren Gespräch mit Inge habe ich mich zu einem Kurs bei Nancy Crow angemeldet - Danke, Inge!
  • Kurse bei Elsbeth Nusser-Lampe und Kaye England besucht - und tolle Sachen gelernt!
  • Bei mehreren künstlerischen Projekten mit meinem Mann zusammengearbeitet - das macht Spaß, die Ergebnisse sind toll, also auch ein dickes Danke schön an Jens!
  • Mehrere Quilts sind fertig geworden: "Winter Puzzle", "My Draft of Space", "Rhythm", "The occasional glimpse ...", Pauls Quilt - Bilder am Ende dieses Posts. Zwei davon betteln darum, daß ich sie in sowas Ähnliches wie eine Serie verwandele - ich habe vor, diesem Gebettele nächstes Jahr nachzugeben ;-))
  • Ganz wichtig: ich hab' mir selber erlaubt, rumzuspielen, "häßliche" Sachen zu machen. "Music" war ein Experiment, das Ergebnis ist sicherlich kein "schöner" oder auch nur "bemerkenswerter" Quilt, aber ich habe jede Menge gelernt.
"May the rhythm of your life be a happy one"

"My Draft of Space"

"And the occasional glimpse of orange"

"Winter Puzzle"

"Pauls Quilt"

    6 comments:

    QUILT ROUTES said...

    I remember seeing (and enjoying) "Winter's Puzzle" at the FoQ and then later seeing it on your blog. Making these connections is what makes blogging so interesting.
    I wish you a Happy and Creative 2011

    Marlis said...

    congratulations - you achieved a lot!
    looking forward to meeting you again in the "real" world - maybe at festival of quilts??
    happy new year!

    María Cristina said...

    Maravillosas experiencias y muy lindos trabajos!!!!!
    Me alegra haber encontrado su blog.
    Muy buen 2011, para usted y su familia!!!!
    Un abrazo!!!!!

    Julie said...

    Congratulations on a busy and successful year Frauke. Happy New Year!

    Kit Lang said...

    Congratulations on a busy year full of accomplishments!

    More of it in the new year!

    :)

    Corinnea said...

    I love seeing your quilts all in one place. The impact is awesome. Your year in review is impressive. I need to be more aware of what I've done and them maybe I won't stress so much on the undone either....
    So glad you had a great year and look forward to looking in on your life in this next.