Wednesday, January 26, 2011

Journal Quilt No 2 - continued

Why is it that leftovers are almost always just not really enough?? My pieced red strips were not willing to be a 6" square ... more something like a 5,5" square. So I thought - let's add some inset strips, and it still was not big enough (the mystery of the disappearing inches ...). After I added something like a border, it's now big enough, in fact, what you see in the picture is now 6,5" square. But I have the slight feeling that the mystery of the disappearing inches will strike again, when I process with my next step ;-)) So having that half-of-an-inch more than needed might come in handy at the end!
WARUM sind Reste immer nur "fast" groß genug?? Meine zusammengenähten roten Streifen waren absolut unwillig, ein 6-Inch-Quadrat herzugeben. Über 5,5 Inch ließen sie mit sich reden - aber das reicht nun mal nicht. Also habe ich mir gedacht, setzen wir doch ein paar schmale Streifen ein - und siehe da, es reicht immer noch nicht (das nenne ich jetzt mal das Rätsel des Inch-Schwundes ...). Nachdem ich sowas wie einen Rand drum rum genäht hatte, ist es endlich groß genug, tatsächlich ist das, was Ihr im Bild seht, 6,5 Inch im Quadrat. Da ich aber das dumpfe Gefühl habe, daß das Rätsel des Inch-Schwundes wieder zuschlagen wird, wenn ich an dem guten Stück weiterarbeite - wird mir dieser überstehende halbe Inch sicher noch sehr gelegen kommen !!

3 comments:

Jodi said...

So pretty! Never knew I liked red so much! :-)

Murgelchen94..... Be yourself...an original is always more valuable than a copy. said...

Wo läßt Du denn die Inches?
LG,
Helga

Corinnea said...

How, how do you always take something so simple and make it WOW?