Tuesday, January 04, 2011

Looks like I'm on a roll ??

Do you believe in coincidence? Sometimes I'm not so sure ... Monday Lyric Kinard posted on Facebook a link to a drawing class by Carla Sonheim. Jens gave me her book "Drawing Lab for Mixed-Media Artists" for Christmas, and I really like it. So, I checked out her class - and as Lyric wrote, it looks like a lot of fun, and not like a lot of time (the sketch of my running shoe took me two evenings ...). The class costs 25 Dollar - and you get 30 work sheets for that. That's less than 1 Dollar per inspiration !! Today I received the Practice Worksheet - and I had fun with it ;-)) And I'm looking forward to the next sheets !!
Glaubt Ihr an Zufälle? Manchmal bin ich mir da nicht so wirklich sicher ... Am Montag postete Lyric Kinard auf Facebook einen Link zu einem Zeichenkurs von Carla Sonheim. Von Jens habe ich ihr Buch "Drawing Lab for Mixed-Media Artists" zu Weihnachten geschenkt bekommen, und es ist ein wirklich sehr empfehlenswertes Buch. Also hab' ich diesen Zeichenkurs mal kurz angeguckt ... und wie Lyric schrieb, sieht das nach einem Riesenspaß aus - ohne einen hohen Zeitaufwand zu bedeuten. Der Kurs kostet 25 Dollar - und ich kriege dafür 30 "Arbeitsblätter" (wie früher in der Schule - ich find's jetzt schon toll!!). Also kostet mich ein so ein Arbeitsblatt weniger als 1 Dollar, das finde ich völlig ok. Heute kam das "Übungsblatt / Testblatt" - und ich hab' mich damit schon mal 'ne Runde amüsiert ;-)) Ich freu' mich schon sehr auf die nächsten Blätter !!
  
This is the worksheet I got today ...

... and this is how it looks now !

2 comments:

Kit Lang said...

cute! Anything that gets those creative juices flowing!

Madalene said...

Glad I read your blog today! I just signed up. I also have the book and this looks like it will get me drawing.