Sunday, January 30, 2011

My second Journal Quilt - finished!

My second Journal Quilt was actually finished Saturday, but I did not find enough time to post it ... Sorry !
Mein zweiter Journal Quilt ist eigentlich schon am Samstag fertig geworden, aber leider hatte ich nicht genug Zeit zum Posten ...
The first picture shows the top after my very first attempt at printing with fabric paint - lovely, isn't it? Lesson learnt: If the paint is put on the printing surface thinly (because I did not want a fat line) - it might be dry before you manage to print with it ...) After I was done with being mad at myself, I painted the letters I wanted to put on - and the result looked like this:
Das erste Bild zeigt das Top nach meinem allerersten Versuch, mit Stofffarbe zu drucken - sieht doch klasse aus, oder?? Lektion gelernt: Wird die Farbe auf der Druckunterlage nur dünn aufgetragen (weil ich keine dicke, fette Linie wollte), könnte die Farbe schon getrocknet sein, wenn's ans Drucken geht ... Nachdem ich mit dem Kopfschütteln über mich selber fertig war, habe ich die Buchstaben gemalt, die ich auf meinem Top sehen wollte - und das sah dann so aus:

Much better !! Next step was threadwork, after I had layered my top with batting and backing. I used white thread on top of the white fabric paint.
Sehr viel besser ! Als nächstes kam dann Maschinenstickerei, nachdem das Top mit Vlies und Rückseite versehen wurde. Ich habe weißes Garn auf der weißen Farbe verwendet.
The binding was done with an almost black knitting yarn and a strand of metallic white embroidery thread. And the final touch ... was done with Marabu Fun Glitter Glue! I put white / silver glue on top of my letters, and added a small red line of glue to the binding.
Das Binding ist dann aus einem fast schwarzen Strickgarn mit einem Faden weißen Metallicstickgarn entstanden. Und als Sahnehäubchen kam dann noch Marabu Fun Glitter Glue ins Spiel ;-)) den weiß/silbernen Kleber habe ich auf die Buchstaben aufgetragen, und das Binding habe ich mit einem dünnen roten Glitter Glue - Strich versehen.
Even if this piece started of as a "use what you have"-project - after the background was done, I knew I wanted to add the word "ART". Art has become an important part of my life - therefore, it is "Highly Priced". Adding words / letters starts to intrigue me, so be prepared to see more of that in the future ;-))
Auch wenn dieser Journal Quilt angefangen hat nach dem Motto "benützen, was grad da ist" - nachdem der Hintergrund fertig war, wußte ich, daß ich das Wort "ART" da drauf sehen wollte. Kunst ist ein ziemlich wichtiger Teil meines Lebens geworden - somit ist sie mir auch ziemlich viel Wert. Buchstaben / Worte meinen Werken hinzuzufügen, beginnt mich zu faszinieren, also könnte es sein, daß Ihr davon in Zukunft mehr zu sehen bekommt ;-))

3 comments:

Melissa said...

This is really cool and will look great on your wall to inspire you daily:) I love the mixed media you used and the end result is simply great!!!

María Cristina said...

Hola Frauke!!!
Me agrada ver la palabra arte en su obra, lo define muy bien.
Sólo estoy pensando si se abran extraviado las telas enviadas por correo...demoran demasiado...qué pena!!!
Muy feliz semana!!!
I like seeing the word art in his work, very well defined.
I'm just wondering if lost open fabrics mailed ... take too long ... what a shame!
Very nice week!

Corinnea said...

Very cool finish!