Monday, January 17, 2011

Time to do some sketching ...

As I can't sit at the sewing machine or the embellisher right now, due to a bad case of sore neck, I spent the evening drawing. I copied "Simon's Cat" - after I traced it three times, I was able to do a "good-enough" copy. If you don't know the original - you must get to know Simon and his cat !!
Blöderweise kann ich gerade nicht an der Näh- oder Filzmaschine sitzen - mein Nacken ist sowas von steif und tut weh. Also habe ich den Abend zeichnenderweise verbracht ;-)) Ich habe "Simon's Cat" kopiert - nachdem ich das Kerlchen 3x durchgepaust hatte, habe ich eine ordentliche Kopie hingekriegt. Wenn Ihr übrigens Simon und seinen Kater nicht kennt - das müßt Ihr ändern, die zwei sind einfach umwerfend !!!

3 comments:

Robyn said...

My DD introduced me to Simon's Cat and I posted a link on the craft forum I'm in as a few of us have cats just like Simon's!
That's a good likeness of the cat. Lol, are you going to have a go at doing Simon?

Corinnea said...

I LOVE Simon's cat!! Nicely done!

Birgit Klein said...

Hallo Frauke,

ich bin auch ein Fan von Simon's Cat. Deine Zeichnung ist sehr gelungen.

Ich hoffe, ich bin jetzt kein "Noreplyblogger" mehr. Danke für die Hilfe!

Grüßle
Birgit