Sunday, February 27, 2011

As promised yesterday, I want to show you some of the wonderful scrap quilts by Bonnie Hunter I got to see last Friday. Tomorrow I'm going to take a class with Bonnie Hunter - hey, I'm a lucky girl! Wie gestern versprochen, möchte ich euch ein paar der schönen Scrap Quilts von Bonnie Hunter zeigen, die ich am Freitag bewundern durfte. Und morgen - morgen habe ich einen Kurs bei Bonnie Hunter ... also ich finde, mir geht's grad richtig gut ;-))
The fabric food chain by Bonnie Hunter
As I already mentioned - this quilt is like a picture of Bonnie Hunter's Scrap User's System! On top you see the four sizes of strips she uses: 1,5", 2", 2,5" and 3,5. Under the strips, you see what you could do with these strips or squares. And at the bottom (look for the four-pointed red star!) you see what you can do with the strips that don't fit into these sizes. And what to do with "crumbs" - she even uses those tiny bits of fabric ... (oh, I can so relate to this ... at least to the "I can't throw them away-part" )

Wie schon erwähnt - dieser Quilt ist sozusagen ein Bild von Bonnie Hunters "Scrap User's System"! Oben seht ihr die vier verschiedenen Streifenbreiten, die sie verwendet: 1,5", 2", 2,5" und 3,5". Unter den Streifen sind dann einige Blöcke zu sehen, die daraus entstehen können. Und ganz unten (guckt nach dem vierzackigen roten Stern!) zeigt sie, was ihr mit den ganzen unregelmäßigen, zu schmalen Streifen anstellen könnt. Sogar die "Krümel" finden noch ihren Platz (oh, das ist mir sowas von sympathisch - ich kann ja auch keine Scraps wegwerfen !!)

By Bonnie Hunter
This picture shows a quilt made with crumbs - I really like it, and I think this could work nicely for quilts for charity. 
Dieses Bild zeigt einen Quilt, der aus solchen Krümel entstanden ist. Er gefällt mir ziemlich gut, und ich denke, das könnte ich super für Charity Quilts einsetzen.
By Bonnie Hunter
Another quilt that got me thinking ... It's made nearly completely from men's shirts fabrics (combined with a lovely orange solid). As DH almost always wears light-coloured shirts, I already started to buy dark coloured shirts at fleamarkets (please, don't tell me I'm crazy ...). So, a similar quilt could become reality over here!
Noch ein Quilt, der meine Aufmerksamkeit erregte - er ist fast vollständig aus Hemdenstoffen genäht (kombiniert mit einem schönen einfarbigen Orange). Da Jens meistens helle Hemden trägt, habe ich schon angefangen, dunkle Hemden auf Flohmärkten zu ergattern (oh bitte, sagt mir jetzt nicht, daß ich völlig verrückt bin ...). Also wäre ein ähnlicher Quilt doch mal eine hübsche Idee?
By Bonnie Hunter
I loved every single quilt Bonnie showed - but if she would have asked me, which one she might give as a present to me (okay - I'm kidding ...), I would have picked this one. It's from her new book, Scraps and Shirttails II (here's a sneak preview of it - a very good one!). Guess which book I just ordered???
Ich mochte jeden einzelnen Quilt, den Bonnie gezeigt hat - aber wenn sie mich gefragt hätte, welchen sie mir denn eventuell schenken dürfte (hey, träumen darf ich ...), dann hätte ich diesen genommen. Er ist aus ihrem neuen Buch, Scraps and Shirttails II (hier gibt's einen ziemlich guten Einblick in dieses Buch). Und jetzt ratet mal, welches Buch ich gerade betellt habe?

4 comments:

Marj said...

You are so lucky to get to take a class from Bonnie. I know her as a friend here in the US, she is a very generous and sweet person. I hope you enjoy your time with her.

RobynK said...

What great quilts! I'll have to check out those books as I hate wasting anything and already have a scrap collection.
Glad I'm a follower as I can return to see what you do with your scraps :D!

Corinnea said...

How fun!! I look forward to seeing your pieces that the class will inspire.

Jennessa said...

Thanks for the pictures of the trunk show! I too choose smith mountain morning as my favorite (: