Saturday, February 12, 2011

Flowery nine patches

Before I started to amuse myself with germs, I was able to lay out my flowery blocks at Tina's. WOW - I guess I'm going to love this quilt! I plan to add some other blocks to it, and of course, the layout needs some serious finetuning. But I'm quite glad to see that the initial idea worked out (and now you know about my dirty little secret ... I'm addicted to flower fabrics ...)
Bevor ich mich mit meinen Erkältungsviren amüsiert habe, konnte ich meine Blümchen-Nine-Patches bei Tina auslegen. Und yep - ich denke mal, diesen Quilt werde ich lieben! Es sollen noch ein paar Blöcke dazu, und klar muß das Design noch überarbeitet werden. Aber ich bin superfroh zu sehen, daß die ursprüngliche Idee funktioniert (und ihr kennt jetzt mein schmutziges kleines Geheimnis - ich steh' auf Blümchenstoffe )

5 comments:

RobynK said...

My goodness that's a colourful bed of flowers you have there! Very bright and cheerful looking.

Marjorie said...

Shocking! I never suspected you had this secret flower loving side ;)

Corinnea said...

Beautiful! It's a lovely little secret, thanks for sharing!

Babara said...

Bin zufällig beim surfen hier auf deinem Blog gelandet und sehe, da ist ja ein richtig toller, bunter Sommerblumenquilt entstanden. Er gefällt mir. Bin auch gerade am Neunerblock-Nähen, damit ich meinen Stoffvorrat etwas verkleinern kann :-) !!
Liebe Grüsse,
Barbara

Tina said...

I would have not guessed your secret, lol!
I love your flower quilt, it will be so wonderful when it is done. Just like a bed of roses in the garden.