Monday, February 21, 2011

Occasional 2 - what do these rectangles need now?

After I put my rectangles on the design wall, I wondered what to do with them. With my inner eye, I saw them framed .. well, it looked fine, so I went to work. First picture shows the first attempt with one of the rectangles. Hmmmm - I liked most of them, but this one? Not so much. The green just did not look right - guess it was just about time to use the seam ripper for the first time on this project? The second picture shows the same rectangle with a different frame, a dark purple one - I like it a lot better, what about you?
Als ich meine neuen Rechtecke an meiner Designwand so betrachtete, überlegte ich den nächsten Schritt. Vor meinem inneren Auge sah ich sie eingerahmt - hey, das sah gut aus, also ab an die Arbeit. Das erste Bild zeigt den ersten Versuch mit einem der Rechtecke. Na ja, die meisten gefallen mir gut, aber dieses hier? Nicht wirklich. Das Grün sah einfach nicht "richtig" aus - also durfte bei diesem Projekt das erste Mal der Nahttrenner ran. Das zweite Bild zeigt das gleiche Rechteck mit einem anderen Rahmen, diesmal aus dunklem Violett - das gefällt mir deutlich besser, wie seht ihr das?

2 comments:

Jodi said...

Wow, what a difference! I learn so much just from following your blog, Frauke! Beautiful! I thought the first one was beautiful till I saw the one with purple.

María Cristina said...

El púrpura fue el adecuado...muy lindo!!!
Hermosa la tela del centro.