Sunday, February 20, 2011

Ok - let's do it again ...

"And the occasional glimpse of orange"
Sewing "And the occasional glimpse of orange" was fun - a lot of fun. While I was sick with the flu, I thought - I want to do that again! Does that mean I started a series ??? I picked a piece of handdyed fabric and started ... First I picked some interesting patterned parts from it and cut them out. Next step I cut off some corners and substituted them with contrasting fabrics. This was exactly how I started the quilt you see finished here - only difference: I started with just ONE rectangle ;-))
Das Nähen von "And the occasional glimpse of orange" hat mir einen Riesenspaß gemacht. Während ich mit meiner Erkältung im Bett rumlag, dachte ich so vor mich hin - das will ich nochmal machen. Heißt das jetzt, ich starte eine Serie ??? Also habe ich mir ein Stück handgefärbten Stoff rausgesucht und angefangen ... Zuerst habe ich daraus ein paar Stücke mit interessanten Mustern ausgeschnitten. Und dann einige der Ecken abgeschnitten und sie durch kontrastierende Stoffe ersetzt. Der Quilt, den ihr hier fertig seht, fing genauso an - der einzige Unterschied: damals hatte ich mit nur einem Rechteck angefangen ;-))

1 comment:

Lindy said...

Love the finished quilt! And look forward to seeing the next edition.