Wednesday, February 02, 2011

A very proud sister?

Yes - that's me !!! This cute kid's quilttop was pieced by my older sister! By machine !! Doesn't it look great? She got bitten by the quilting bug while we spent a week together going through the belongings of my mother, who had just passed away (not her mother, which makes her actually my half-sister - but that never was important among us). As you may imagine, it was a sad time - on the other side, we enjoyed the time together, and I LOVED to show her how to quilt. We used fabrics from the stash of my mother (also a sewer - but not a quilter), and my sister swore she would only do it all by hand. And now - here we are, a bit more than 5 years later, and I can proudly show you a quilttop done by machine by my sister! It's going to become a quilt for her grandson, and her granddaughter will get one, too. Well done, sis! I am truly proud of you !!!!
Eine oberstolze kleine Schwester bin ich heute. Dieses niedliche, schöne Quilttop wurde von meiner Großen Schwester genäht - mit der Nähmaschine !! Sieht das nicht toll aus? Sie hat sich mit dem Patchworkvirus identifiziert, während wir den Nachlaß meiner Mutter gesichtet haben (die nicht ihre leibliche Mutter war, also ist sie ganz korrekt meine Halbschwester - was uns aber noch nie interessiert hat). Wie Ihr Euch wahrscheinlich vorstellen könnt, war das eine recht traurige Woche - andererseits haben wir diese intensive Zeit miteinander irgendwie auch genossen. Und ich fand es supertoll, ihr die Anfänge des Patchwork beizubringen. Wir haben Stoffe aus dem Fundus meiner Mutter benützt (die auch viel genäht hat, aber keine Quilterin war), und meine Große Schwester hat damals geschworen, nur mit der Hand nähen zu wollen ... Und jetzt - etwas mehr als 5 Jahre später, und ich kann Euch ein Quilttop zeigen, daß meine Große Schwester mit der Maschine genäht hat! Das wird ein Quilt für ihren Enkel, und die Enkelin wird auch einen kriegen. Toll gemacht, Große !! Ich bin ehrlich megastolz auf Dich !!

1 comment:

Corinnea said...

That's really lovely. Isn't it great when we can have something happy come out of sad times?