Monday, March 07, 2011

Spent my weekend here ...

... at Kloster Schoental. The weather was so beautiful that I had to leave my sewing machine for a walk on Saturday ;-))
Hier im Kloster Schöntal habe ich das letzte Wochenende verbracht. Das Wetter war so fantastisch, daß ich meine Nähmaschine zugunsten eines Spaziergangs am Samstag im Stich gelassen habe ;-))
And I'm glad I took that walk - these pretty yellow beauties were doing the happy spring dance !
Und ich bin sehr froh, losgezogen zu sein - diese wunderschönen gelben Winterlinge führten ihren vergnügten Frühlingstanz auf !
But most of the time I spent at this table with these lovely ladies. I hope you can see in this picture that we were really busy working and that we had a lot of fun! On the left side, you see Jerri, Tina, Billa (front to back). On the right, Ingrid (thanks for sharing your iron with me !!!) and Katrin. It was great to meet Jerri - she's a friend of Tina from the US, and I loved sharing the table with her!
Aber die allermeiste Zeit habe ich dann doch an diesem Tisch verbracht, zusammen mit diesem munteren Haufen. Ich denke mal, man kann ziemlich gut sehen, daß wir gaaaanz viel gearbeitet haben und daß wir jede Menge Spaß hatten! Links seht ihr (von vorne nach hinten) Jerri, Tina und Billa. Rechts: Ingrid (danke für's Bügeleisen-teilen!!) und Katrin. Ich habe mich sehr gefreut, Jerri kennenzulernen - sie ist eine gute Freundin von Tina, und es war toll, mit ihr an einem Tisch zu sitzen !

3 comments:

Marj said...

The room with your sewing machines looks great. The lighting seems to be excellent. I hope you are having a wonderful retreat. Thanks for the pictures of Spring.

Murgelchen94..... Be yourself...an original is always more valuable than a copy. said...

Jepp, frau sieht welchen Spaß ihr hattet.
LG,
Helga

Teodo said...

Spring is in the air............and the happyness is in the sewing room.
ciao ciao