Thursday, March 17, 2011

Working on Occasional 2


This block is going to become part of "Occasional 2" - but when I looked at it, I thought - blah ... boring ... What was bothering me? After I thought about it for a while, I realized: I did not like that the contrast between the main fabric and the green corner did not exist.
Dieser Block soll mal in "Occasional 2" seine Heimat finden - aber wenn ich mir den so angucke, dann sieht der einfach nur sterbenslangweilig aus. Was störte mich? Nach einer Weile drüber nachdenken ging mir auf: der fehlende Kontrast zwischen dem Hauptstoff und der grünen Ecke fehlte, und das gefiel mir gar nicht.



So I cut the offending corner off ... inserted a strip and sewed it back on. Voila! This block will become a wonderful part of "Occasional 2" ;-))
Also habe ich die widerspenstige Ecke einfach abgeschnitten ... einen Streifen eingesetzt und sie wieder angenäht. Na also - geht doch! Jetzt denke ich, dieser Block wird sich ganz wunderbar in "Occasional 2" machen ;-))

No comments: