Friday, April 01, 2011

The A: Art Quilts!

Welcome to the first day of the "A to Z Blogging Challenge"! When you're a regular over here - welcome back, I'll do my best to combine the posts for this challenge with my regular posting. And thank you so much for being a reader of my little blog !!
To everybody who's new here: welcome, welcome, welcome !! Glad you found me - hope you like what I have to offer. If you like what you get - leave me a comment, please! If you don't like what you get - you must tell me, so leave me a comment, will you? So I can improve this blog a bit?
Now, what will I post for this Challenge? For the month of April, I have to come up with 26 posts, following the letters of the alphabet (we'll get Sundays off). Each one will deal with a quilty term - but I might use some artistic licence ;-)) They might be short, they might be longer - I don't know yet ... And I will share according links to blogs I like to read for various reasons. Last not least - no blog post without a picture. I will use pictures from my archives, most of them not shown yet. They might, but they don't need to be related to the chosen topic, maybe I just liked the picture ;-)) By the way: the "today-picture" shows my art quilt "My draft of space" hanging at the Festival of Quilt, Birmingham, England (and yes, that's me, grinning happily)

Herzlich Willkommen zum ersten Tag des "A-Z Blogging Challenge"! When Du hier öfter vorbeischaust - freut mich sehr, daß Du wieder da bist! Ich werde mein Bestes tun, die Posts für diesen Challenge mit meinen ganz normalen Posts zu kombinieren. Und außerdem: vielen, vielen Dank für's Lesen meines Blogs.
Allen, die neu hier auftauchen - herzlich willkommen. Freut mich sehr, daß Du hierhergefunden hast, und ich hoffe, Dir gefällt mein Blog. Wenn ja - freue ich mich über einen kurzen Kommentar. Wenn nein - freue ich mich noch viel mehr über einen Kommentar, dann kann ich ja vielleicht was verbessern?
Was ich für diesen Challenge posten werde? Ziel ist, im April 26 Posts zu verfassen, für jeden Buchstaben des Alphabets einen (Sonntags kriegen wir frei). Ich plane, in diesen Posts über irgendwie Quiltiges zu schreiben, aber ich werd' mir vielleicht ein paar Freiheiten diesbezüglich nehmen; die Posts können kurz sein, sie können lang sein, das weiß ich auch noch nicht so genau ... Außerdem möchte ich Links zu meinen Lieblingsblogs posten - laßt euch überraschen, was das wohl so ist ;-)) Zu guter Letzt - keine Posts ohne Bilder. Dabei werde ich Bilder aus meinen Archiven nutzen, die meisten davon hab' ich noch nicht gepostet. Die können, müssen aber nicht einen Bezug zum jeweiligen Thema haben, vielleicht mag ich auch bloß das Bild ;-)) Apropos Bild: das heutige Bild zeigt meinen Quilt "My draft of space" beim Festival of Quilts in Birmingham, England (und ja, das bin ich, die da glücklich in die Kamera strahlt).


So, let's talk about the A ... as in ART QUILTING! Some weeks ago, I read a wonderful article by Jane Dunnewold about this topic - I just have to recommend it. She does a wonderful, in-depth exploration - so, get yourself a cup of tea (or coffee), jump over and enjoy! And when you want to see some "freshly made" art quilts - go and visit "The Art Quilt Blog". Still interested in some more blogs? What about the great blog by Kathleen Loomis "Art with a Needle"? And if you're interested in applique, visit "Applique Addict"! Last not least: "Amy's Creative Side" - home of the Blogger's Quilt Festival (will be back in May - get your quilts ready!!)

Dann wollen wir mal anfangen - mit dem A, wie in ART QUILTING! Vor einigen Wochen habe ich einen großartigen Artikel von Jane Dunnewold über dieses Thema gelesen - den MUSS ich hier einfach empfehlen. Sie geht dem Thema wirklich auf den Grund - also, Kaffeetasse füllen (Tee geht auch ...), rübersurfen und genießen ;-)) Und wer dann noch ein paar "frisch genähte" Art Quilts sehen möchte - der besucht "The Art Quilt Blog". Noch mehr interessante Blogs? Kennt ihr den wunderbaren Blog von Kathleen Loomis "Art with a Needle"? Und wer sich für Applique interessiert: "Applique Addict" ist eine feine Adresse für euch! Zu guter Letzt: "Amy's Creative Side" - da wird im Mai wieder das Blogger Quilt Festival stattfinden (macht eure Quilts fertig !!)

4 comments:

Stray Stitches said...

I look forward to your A to Z. I really like your quilt! Thanks for the links to the other blogs.

Margaret Hall said...

Very nice posting for the A to Z...Love, love, love your quilt and love art quilts of all sorts..
Beautiful work...
Come visit if time allows...
Margaret...at
http://timeforabucketlist.blogspot.com/

busy91 said...

I love Art Quilts, never really made one myself. The most I ever did was a crazy quilt table runner that came out lovely. good luck with your A-Z.

Brigitte Heitland said...

Hi Frauke, schön, dass du auf meinem Blog vorbeigeschaut hast, denn so bin ich über deinen "gestolpert" und freue mich an den vielen Inspirationen über Art Quilts - ein Thema, das mich lange nur kalt gelassen hat, (ich bin ja mehr die traditionelle PiecingQuiltLiebhaberin) und mich langsam immer mehr anspricht. Da bin ich schon gespannt, was bis zum Buchstaben Z noch alles auf deinem Blog erscheint,

Brigitte