Thursday, April 07, 2011

The F - Free Motion Quilting !

When it comes to quilting, I enjoy "free style quilting" - a lot! I'm having a hard time to describe "how" I do it. My quilting is influenced by Kathy Sandbach - I own two of her books, and I felt they gave me permission to do "my way of quilting". What gives me a short pinch of sadness every time I pick up one of her books is Kathy's fate - she got diagnosed with a rare but severe form of dementia in 2009 and lives now in assisted living; her family provided information about this on her website.
Ok - let's talk about blogs with "F", what do you think? You might visit "Fields trip in Fiber", here blogs Vicki Welsh about her adventures with art quilting and mixed media. Or "Ann Fahl's Color and Quilts" - her machine quilting book is another fantastic source for information! And I just saw on "Fibraartysta" that she has a new DVD-workshop available ... tempting, tempting ... anyway, her blog is lovely, have fun!
Wenn's ans Quilten geht, dann gibt's für mich nur eines - "frei Schnauze". Das macht Spaß ;-)) Es fällt mir irgendwie schwer, zu beschreiben, was ich da genau tue. Beeinflußt ist mein Quilten sicherlich von Kathy Sandbach - in meinem Schrank stehen zwei ihrer Bücher, und irgendwie habe ich daraus die "Erlaubnis" gewonnen, "mein Ding" beim Quilten zu machen. Wenn ich eines ihrer Bücher in die Hand nehme, gibt's mir jedesmal einen kurzen traurigen Stich - sie ist 2009 mit einer seltenen, heftigen Form der Demenz diagnostiziert worden und mußte in einem Pflegeheim untergebracht werden, auf ihrer Website schreibt ihre Familie darüber.
OK - jetzt laßt uns noch ein wenig nach Blogs mit "F" schauen! Wie wäre es mit einem Ausflug zu "Fields trip in Fiber" - das ist der Blog von Vicki Welsh, auf dem sie über ihre Abenteuer mit Art Quilting und Mixed Media schreibt. Oder "Ann Fahl's Color and Quilts" - ihr Buch über's Maschinenquilten ist eine weitere tolle Quelle an Anregungen und Informationen! Und auf dem Blog "Fibraartysta" habe ich gerade entdeckt, daß sie einen neuen DVD-Workshop veröffentlicht hast ... oh oh, Versuchung ... aber ihr Blog ist auch sehr interessant, viel Spaß!

2 comments:

Madalene Murphy said...

That connected triangles or flags design is one of my favorite filler patterns.

Margaret Hall said...

Again, very nice links,...thanks for sharing...Fiber artists are fabulous...Sorry to be late, my friend, but have been so very busy~!
On to "G"...

http://timeforabucketlist.blogspot.com/
http://imagesinthought.blogspot.com/
http://the-old-story-tree.blogspot.com/
http://bagladythoughts.blogspot.com/