Saturday, April 09, 2011

The H - Hand dyed fabrics !

Dying my fabrics by hand has become a wonderful way to work with one-of-a-kind-fabrics. Mostly I work according to Ann Johnston's "Color by Accident". Maybe because the always surprising results feed my curiosity ...The first picture shows a stack of hand-dyed fabrics I dyed last summer, now I'm longing for summer again - to dye more fabrics! The second picture shows one the quilts I sewed with my hand-dyed fabrics, "And the occasional glimpse of orange"
Now - some blogs with "H", anyone interested? One of the most popular design blogs is "How about orange". She offers a broad variety of everything "design" - just check her out! One of my sweet readers blogs at "allie-oops sweet happy life" - she does wonderful things. Another blog (sorry, only German! - but you'll love her pictures!) is the one by Helga "Spiel - mit - Ideen". She's a mixed media artist, and I love her style!
Meine eigenen Stoffe zu färben ist mittlerweile meine Lieblingsmethode geworden, mit einzigartigen Stoffen zu arbeiten. Meistens folge ich dabei der Methode von Ann Johnston "Color by Accident" (so ähnlich wie: "Farbe durch Unfall"). Vermutlich, weil die immer überraschenden Ergebnisse mein Interesse wecken ... Das erste Bild zeigt einen Stapel handgefärbter Stoffe aus dem letzten Sommer, und jetzt kann ich's kaum erwarten, daß es wieder Sommer wird, damit ich noch mehr Stoffe färben kann! Das zweite Bild zeigt einen Quilt, den ich mit meinen handgefärbten Stoffen genäht habe: "And the occasional glimpse of orange" (so etwa: "und gelegentlich blitzt etwas orange auf")
Und nun zu einigen Blogs mit "H" - hat jemand Lust drauf? Einer der beliebtesten Design Blogs ist "How about orange". Sie bietet eine unglaubliche Vielfalt an "Design und Designtem" - geht's euch am besten selber angucken! Eine meine Blogleserinnen bloggt hier: "allie-oops sweet happy life" - sie macht tolle Sachen. Und noch ein toller Blog ist der von Helga "Spiel - mit - Ideen". Sie arbeitet in Mixed Media, und ich bin absolut verknallt in das, was sie da macht!

5 comments:

Teodo said...

Wonderful quilt and wonderful fabrics.
These fabrics are fiandra?
ciao ciao

Murgelchen94..... Be yourself...an original is always more valuable than a copy. said...

Liebe Frauke,
du bist unglaublich. Dankeschön.
LG,
Helga

Angela Felsted said...

Gorgeous hand dyed fabrics. Now this is art!

Margaret Almon said...

Oh how very luscious the colors are! And I will take orange on any occasion!

Margaret Hall said...

You are certainly quite talented!! Thanks for sharing...Artistically beautiful!

http://timeforabucketlist.blogspot.com/
http://imagesinthought.blogspot.com/
http://the-old-story-tree.blogspot.com/
http://bagladythoughts.blogspot.com/