Tuesday, April 19, 2011

The P - Paintsticks !

Very lovely friends gave me two vouchers for an art supply shop. So Jens and me went there last Saturday ... and I got myself a nice supply of paintsticks! I love working with this stuff - the next post will show the last finished project I did with paintsticks. Basically, I made rubbings at the local train station and used the so-created fabrics. I found a very good video here that explains this easy technique. If you try it - don't get mad at me, it's addictive !!
And here's some more inspiration for you - blogs with a "P"!
- Painted Threads, the Art Quilt Blog by Judy Coates Perez
- Lynne's Blog Patchery Menagerie - check her letter quilts out, they are wonderful!
- My sweet Prairie, a blog I just recently found
Sehr liebe Freunde haben mir zwei Gutscheine für einen Künstlerbedarf-Markt gegeben. Den haben Jens und ich letztes Wochenende auch gleich aufgesucht - und ich habe ordentlich bei den Paintsticks zugeschlagen! Das Arbeiten mit diesen Ölfarb-Stiften macht einen Riesenspaß - wie ihr beim nächsten Post sehen werdet, der ein fertiges Projekt zeigt. Grundsätzlich habe ich Abriebe von Texturen am Wendlinger Bahnhof auf Stoff gemacht und die so entstandenen Stoffe dann verarbeitet. Hier gibt's ein ziemlich gutes Video, das diese einfache Technik erklärt. Übrigens übernehme ich keine Haftung, wenn sich Suchtsymptome einstellen ... Spielen mit Paintsticks kann vermutlich süchtig machen ;-)))
Und wer möchte noch etwas mehr Inspiration? Bitte schön - hier geht's zu den Blogs mit "P"!
- Painted Threads ist der Art Quilt Blog von Judy Coates Perez
- Lynnes Blog Patchery Menagerie - guckt euch ihre Buchstaben-Quilts an, sie sind wunderbar!
- My sweet Prairie, diesen Blog habe ich erst vor kurzem entdeckt

1 comment:

Jeffrey Beesler said...

I can see how using paintsticks for hours on end can be highly addictive. Thanks for sharing, and it's a pleasure to meet you via the A-Z Challenge!