Friday, April 22, 2011

The S - Scraps !

Every quilter has them, some love them, some hate them, some just throw them away ... I'm a scrap lover! All those tiny bits of fabric treasures - they amaze me, and inspire me. Thanks to Bonnie Hunter, I now started not only collecting them (sorry, I can't write down here how many boxes of scraps I have - my husband reads my blog ) but I started to use them. The picture shows my first sewn parts of a string-pieced spiderweb ... I used this tutorial by Bonnie Hunter to get me started. My white is actually linen, I bought several pieces of it during the last years on flea markets (and now I use them! Yeah me!)
OK - on to the "S"-blogs:
- the first has to be the "Sketchbook Challenge"
- So Happy
- SlikStitches
- Stitchin'Time
Jede Quilterin hat sie, einige lieben sie, andere hassen sie, es gibt sogar Menschen, die werfen's einfach weg ... Kann ich nicht, ich liebe meine kleinen und kleinsten Reststückchen! Sie faszinieren mich, und manchmal inspirieren sie mich auch. Dank Bonnie Hunter habe ich nun angefangen, sie nicht nur zu sammeln (sorry, ich kann hier nicht hinschreiben, wie viele Restekissen ich habe ... Jens liest meinen Blog auch ...) - sondern ich nutze sie! Das Bild zeigt die ersten genähten Blöcke meines "Spinnennetzes". Genäht ist das Ganze nach dieser Anleitung von Bonnie Hunter. Das Weiß ist übrigens Leinen, das ich in Laufe der letzten Jahre auf diversen Flöhmärkten ergattert habe - jetzt benutze ich es auch! Hurra!
OK - nun zu den "S"-Blogs:
- als erstes natürlich "Sketchbook Challenge"
- So Happy
- SlikStitches
- Stitchin'Time

2 comments:

tinaquilt said...

Boah, den möcht ich schon so lange nähen, ich find aber keinen Anfang...........
LG Martina

Kristen said...

Love the spider webs! So nice to have vintage linen. Thanks for the S mention! :)