Monday, April 25, 2011

The U - un-sew !

Let's face it - we all have to do it, and most of the time, it's a job I dislike. But if it's worth it - I even like to unsew. My pictures today show a bit from the quilt I'm actually working on. The first shows a detail after I had just sewn the purple rectangle in the bottom right corner on. It looked ok ... but the strip at the bottom bothered me. So it was time to do some unsewing - and the second picture shows the improved bottom right corner. I like it better now ;-))
Mal ehrlich - wir müssen es alle immer wieder tun, und meistens mag ich diesen Teil gar nicht. Aber wenn's das erwartete Ergebnis rechtfertigt - dann trenne ich sogar ganz gerne. Meine Bilder heute zeigen ein Detail von dem Quilt, an dem ich gerade arbeite. Im ersten Bild hatte ich gerade das lilafarbene Rechteck mit dem bunten Rechteck im Zentrum rechts unten angenäht. Sah soweit ganz gut aus - aber der Streifen unten, der störte mich. Also war's mal wieder Zeit zum trennen - und das zweite Bild zeigt die verbesserte rechte untere Ecke. Mir gefällt's jetzt deutlich besser ;-))

OK, now to one bloglink (sorry, I don't have more in my google reader !!) / und hier jetzt der Blog-Link (sorry, mehr hab' ich mit "U" tatsächlich nicht in meinem Google Reader):
"Just quilts" by Uta Lenk

2 comments:

Stray Stitches said...

I can hardly make a block without having to unsew at least one seam. The second block is definitely the prettier one.

Gunilla.B said...

That seems to be a very interesting quilt!
Hugs
Gunilla