Wednesday, April 27, 2011

The W - White on White !

Today's post is a joke I remember fondly. Years ago a friend asked whether they could bring me some fabric from a trip to the US. Of course, I said yes. As I was short on "WOW"-fabrics, I asked for those. When they came back, they told me it took them some time and effort to figure out what I wanted ... they were looking for fabrics that made them shout "WOW!!" - and I was "just" expecting "white on white"-fabrics ;-))
Der heutige Post ist ein lustiges Ereignis, an das ich mich sehr sehr gerne erinnere. Vor einigen Jahren fragte mich eine Freundin, ob sie mir nicht Stöffchen von einer USA-Reise mitbringen könnten. Logisch - ich sagte ja. Da mir gerade aufgefallen war, daß ich nicht allzuviele "WOW"-Stoffe hatte, bat ich um genau solche. Als meine Freundinnen wieder da waren, erzählten sie mir, daß es sie schon einige Zeit und Mühen gekostet hätte, rauszukriegen, was ich denn nun wollte - sie suchten nach Stoffen, die sie ein "WOW!!" ausstoßen lassen würden ... und ich wollte doch "nur" "Weiß-auf-Weiß"-Stoffe ;-))

We're almost done with the A-Z Challenge ... but before it comes to an end, here are some links for the "W" / Der A-Z Challenge ist fast erledigt ... aber nur fast, hier sind jetzt die Links für's "W":
- Wen Redmond
- "Working Wall" by Madalene
- Walks in the Woods

6 comments:

enna said...

Ja hallo, ist denn schon Freitag?
Ansonsten, alles ok!
Die links sind klasse!
Helga

enna said...

Ja hallo, ist denn schon Freitag?
Ansonsten ist alles ok!
Die links sind klasse!
Helga

Kit Lang said...

that's so cute! :)

mamarazza said...

danke, daß du meinen namen nicht erwähnt hast :-)

Hilary Melton-Butcher said...

Hi Frauke .. what is white on white? and I love the mix up - so easy to do between languages!

Love the picture ..

I'm going to show someone tomorrow the links re your Quilt of Beachy Head and my Downs post .. extraordinary co-incidence ..

Cheers Hilary

Madalene Murphy said...

Just catching up on web stuff. Great story. What kind of fabric did you actually get? And how nice of you to mention my blog!