Wednesday, May 11, 2011

7th Journal Quilt - finished!

As I promised yesterday - here's my finished Journal Quilt! I sewed my organza with my words onto my wowen piece and stay-stitched really close to the edge around it. Than I threaded my machine with a dark purple sewing thread, set my machine to free motion and stitched my words. And for the first time, I stitched words ... and it was a lot easier than I thought ;-)) Next came a piece of batting and a backing, and a pretty dense stippling with a very pale pink metallic thread. After I cut it down to size, I did straight stitching around the edge. And the last step: I sewed two red beads on, as the dots on the "i"s.
Wie gestern versprochen - hier ist jetzt der fertige Journal Quilt! Das Organza-Quadrat mit meinen Wörtern drauf habe ich ganz knappkantig auf mein gewebtes Teil aufgenäht. Dann kam dunkellila Nähgarn in die Maschine - und mit versenktem Transporteur habe ich die Wörter aufgestickt. Und das habe ich zum ersten Mal gemacht, Wörter aufgestickt ... und es war viel leichter als ich dachte! Danach kam ein Stück Vlies und ein Rückseitenstoff dahinter, und ich habe es mit einem ganz hell-rosa Metallicgarn sehr dicht gestippelt. Nach dem Zurückschneiden habe ich die Kanten mit Gradstich gesichert, und zu guter Letzt kamen noch zwei rote Stabperlen drauf, als Pünktchen auf den "i"s.

4 comments:

Stray Stitches said...

It turned out beautifully! I really like how you added the words. Great job :)

Benta At SLIKstitches said...

I *am* inspired!!!

Madalene Murphy said...

Nice job! The words stand out well even though the background is busy. A good finish!

morgaine said...

Great!
I like your written "inspired" with the cuiroius dots!