Friday, May 20, 2011

Got a new job!

... at our guild, the Black Forest Quilters ;-))
Together with Susanne and Billa, we are going to do the "Challenging Block of the Month" for the next 12 month. Starting today! I prepared our first challenging block - and it is a New York Beauty! We got permission from Ula Lenz to use her patterns - thank you again, Ula, we really appreciate that! By the way - her pages are available in English, too. The first picture shows you the block I made for myself on the left and the one for the drawing of the block on the right.
Bei den Black Forest Quiltern habe ich einen neuen Job übernommen. Zusammen mit Susanne und Billa werde ich für die nächsten 12 Monate den "Challenging Block of the Month" jeweils vorbereiten. Den ersten habe ich vorbereitet - und ich habe mich für New York Beauties entschieden! Ula Lenz hat uns freundlicherweise erlaubt, ihre Musterblöcke zu verwenden - vielen Dank dafür, liebe Ula, wir wissen das sehr zu schätzen ;-)) Das erste Bild zeigt euch links den Block, den ich mit meinen Stoffen für mich genäht habe, und rechts den für die Verlosung.

And the second picture gives you a first idea what I'm up to! Those blocks were sewn (minus the New York Beauty ...) by my mother in law - who passed away in 2002. And I inherited the blocks ... and some scraps of this former "Block-of-the-Month" program by a shop nearby. WHAT to do with them - they are so "not my style" ... but now, it's enough waiting time, I'll try to do something with it and hopefully, I'll end up with a quilt ;-))
Und dieses zweite Bild gibt euch hoffentlich einen ersten Eindruck, was ich vorhabe! Diese Blöcke wurden (bis auf den New York Beauty Block) von meiner Schwiegermutter genäht - die 2002 verstorben ist. Ich habe diese Blöcke geerbt - und dazu noch ein paar Scraps dieses ehemaligen "Block-des-Monats"-Programms eines Ladens hier aus der Nähe. Was fange ich nur damit an ... diese Frage habe ich mir die letzten Jahre so oft gestellt ... das ist so überhaupt nicht "mein" Stil???  Schluß jetzt, jetzt probiere ich mal ein bißchen herum, und hoffe doch schwer, daß am Ende ein Quilt dabei rauskommt ;-))

4 comments:

Kit Lang said...

Congratlations you brave lady! :)Challenging indeed! Have fun and good luck!

Corinnea said...

That is very cool. I didn't get a quilt of my grandmother's. I do have one of my great-grandmother's thank goodness. Even though not the style we like today, still such a treasure!

Fran said...

I love your quilts. Thanks for the giveaway, I hope I win.

Fran said...

I now follow your blog.