Saturday, June 18, 2011

Almost finished - the Golden Print Quilt !!

"Thanks" to cool, rainy wheather today and THANKS to my very much improved sewing table, I spent some hours quilting today. And yes - the Golden Print Quilt is finished !! it's quilted, it's bound - and I wonder why I hesitated so long to finish it ? I like it, a lot !! Tomorrow, Jens and me plan to mount it on canvas. Jens painted it black today, it just needs to dry. I'm pretty sure it will look great, and I'm a tiny bit excited ;-)) that will be my first mounted quilt !!
"Dank" des kühlen, regnerischen Wetters heute und DANK meines deutlich verbesserten Nähtisches, konnte ich heute einige Stunden mit Quilten verbringen. Und tata - der Golden Print Quilt is fertig ! Er ist gequiltet, er ist gebunden - und ich frag' mich ehrlich, warum hab' ich solange damit gewartet ?? Ich finde ihn sooo schön ... Morgen planen Jens und ich, den Quilt auf einen Keilrahmen aufzuziehen. Die Leinwand hat Jens heute schon schwarz angemalt, jetzt muß die Farbe noch trocknen. Das wird vermutlich ziemlich klasse aussehen, und ich bin ein ganz kleines bißchen aufgeregt ;-)) das wird nämlich mein erster aufgezogener Quilt sein !!

5 comments:

Deborah in Atlanta said...

Oh, I love it. Your vision is right on point. Awesome use of color anda design.

murgelchen said...

Oh, Frauke, der sieht jetzt schon super schön aus.
LG,
Helga

Madalene Murphy said...

I like the design of this--and the contrast of the tight straight lines of quilting in the bottom corner with the more random quilting elsewhere. And of course my eye is drawn to the plaid-ish fabric. Did you create that fabric? It should look great on black canvas!

Susanne (flicKwerk) said...

Kommt bestimmt gut auf dem Keilrahmen!

Kit said...

it's really lovely Frauke. :)