Friday, June 10, 2011

This area troubles me

Remember that I was not sure whether "Occasional 2" is really finished? Sabine commented that the upper right corner seemed a bit more busy than the rest ... sigh ... that was the area that kept drawing my attention. And today ... I got my seam ripper out ... and decided to change the part you see in today's picture. See the square at the left side, the one at the bottom? It was supposed to look "surrounded" by the dark purple fabric. But the placement is off, and so it troubled me. Tomorrow I will sew the changed pieces back into the top, and maybe I'll call it finished afterwards ;-))
Ihr erinnert euch sicher noch, ich war nicht sicher, ob "Occasional 2" wirklich fertig ist? Sabine hat in ihrem Kommentar geschrieben, daß die obere rechte Ecke unruhiger wirke als der Rest. Seufz ... das ist genau der Bereich, der mich auch noch nicht zufrieden stellte. Heute war's dann soweit - her mit dem Nahttrenner! Die 6 Vierecke, die im Bild zu sehen sind, störten mich. Vor allem das ganz links, unten. Das hätte "eigentlich" von dem dunklen Lila umrandet sein sollen - aber es sieht nicht richtig aus, die Proportionen passen nicht. Morgen werde ich dann die geänderten Teile wieder einnähen, und vielleicht sage ich dann, jetzt sei's dann auch fertig ;-))

1 comment:

Klaudia said...

Liebe Frauke,

....mir gefällt dein Block...und die Farben finde ich toll!!

Schöne Pfingsttage und lieber Gruss
Klaudia