Tuesday, July 05, 2011

Journal Quilt No 10 - finished !

And now it's finished - yippie ! which also means, I'm almost back on track ... remember? My goal for 2011: 20 Journal Quilts. This is No 10 ;-))
After the handstitching was done, I added another layer of batting and a backing. I quilted it by machine, and the binding is also done by machine, I just satin-stitched the outer edges. Now I have to admit, that I really really love this little quilt ...
Und jetzt isser FERTIG - hurra! Was außerdem heißt, daß ich wieder im Zielkorridor bin (um mal modernes Manager-Sprech zu benützen ...). Mein Ziel für 2011 lautet ja - 20 Journal Quilts. Das hier ist Nummer 20 ;-))
Nach der Handarbeit bekam das kleine Schwarze noch eine weitere Schicht Vlies und eine Rückseite. Gequiltet habe ich mit der Maschine, und die Kanten sind einfach mit Satinstich versäubert. Jetzt muß ich nur noch zugeben, daß ich diesen kleinen Quilt wirklich einfach nur schön finde ...

7 comments:

tinaquilt said...

Sieht auch super aus!

Tina said...

Ganz dolle, darf ich den dann hoffentlich befummeln?
Der gefaellt mir sehr. Habe ich nicht bald Namenstag?

Lynn said...

I really love it too! Fabulous!

Sylvia Ney said...

Very nice!

Marjorie said...

Oh wow! I was zipping through my blog list and this made me jolt to a complete stop. I totally love it!

Benta At SLIKstitches said...

What a great effect! I lov it even more now than before!

Susanne (flicKwerk) said...

Richtig gut! Das Quilting ist das Tüpfelchen auf dem i ...