Tuesday, July 12, 2011

JQ 11 - this fabric should rescue it

After Lynn commented on my last post about Journal Quilt 11, I suddenly realized where I miscalculated - Thank you Lynn !! And here is what I calculated first: I wanted my quilt to be 6" square, and I wanted my blocks to be 2" finished size. So I added to my 1" strips 0,5" seam allowance ... and guess what? There is another seam in each block ... so I would have needed 1" seam allowance! After I was finished with being angry at myself, I went to my stash - this 5" top needs a border. And look what I found ! the perfect fabric ... 
Nachdem Lynn einen Kommentar zu meinem letzten Post über Journal Quilt 11 postete, wurde mir plötzlich klar, wo mein Fehler lag - vielen Dank, Lynn! So habe ich zuerst gerechnet: Mein Quilt sollte fertig 6" groß sein, und die Blöcke sollten fertig 2" groß sein. Also habe ich zu meinen 1" Streifen brav 0,5" Nahtzugabe dazu gerechnet - und bingo, das war der Fehler! Denn da ist ja noch ne Naht im Block - ich hätte 1" Nahtzugabe zugeben müssen ... Nachdem ich mit dem Haare raufen fertig war, habe ich die Box mit den blauen Fatquartern rausgezogen ... dieses 5" Top braucht jetzt noch einen Rand. Guckt mal, was ich gefunden habe - für diesen Zweck den perfekten Stoff !

5 comments:

Madalene Murphy said...

Actually, Frauke, I think you need to add 1 1/4 inches. I know when you cut quarter square triangles, which I think these are, you add 1 1/4 inches to the finished size. (If they were half square triangles, you would add 7/8 inch). At one point years ago I using a lot of triangles and I still remember those numbers.

Corinnea said...

I can't help on the math at all.... but I think your newest addition of fabric is perfect!

Marj said...

Love the stash fabric, it is perfect! I am guessing you will be done by tomorrow.

Sabine said...

Nicht nur die Rettung, würde ich sagen, sondern ein echter Kracher.
(früh am morgen - mir fällt kein anderes Wort ein - nur Raketenstufe, aus einem unerfindlichen Grund)
Grüßle, Sabine

Tina said...

Sometimes it helps to not add right, lol!