Wednesday, July 27, 2011

What fabrics to use with the second golden print?

This handpainted piece needs some company ... the metallic red was an easy pick, as was the golden fabric. The darker blue synthetic - yes, could work. The shirting fabric ? Hmmm - maybe. The middle blue patchwork fabric? Til I find something better ...
Dieses handgemalte Stoffstück braucht natürlich Gesellschaft ... das Metallic-Rot sprang fast von selbst auf den Tisch, genau wie der goldene Stoff. Der dunklere blaue Synthetik-Stoff - ja, könnte funktionieren. Der Hemdenstoff? Vielleicht. Der mittelblaue Patchworkstoff? Na ja, vielleicht finde ich ja noch was Besseres ...

4 comments:

Kit said...

I like the darker blue, but it depends on what you're up to. :)

Corinnea said...

Hmmmmm cool, I do like the red and gold with it. The lighter blue patchwork fabric would complete the colors but is it too matchy? I think I get too coordinated sometimes which is one of the reason why abstract escapes me... I do know it is another fun one to watch you develop!

tinaquilt said...

Die Stoffe passen gut, nur beim hellblauen geb ich dir recht, das sieht ein bisschen seltsam aus. Da hat Jens ein tolles Teil hin bekommen!

Susanne (flicKwerk) said...

Der Stoff von Jens ist super, hab ich das schon gesagt? Rot und Dunkelblau würd ich auf jeden Fall nehmen, den goldfarbenen Stoff evt. auch. Die anderen find ich zu "harmonisch". Auf jeden Fall hast du da schon wieder was Spannendes angefangen!